Klagomålshantering på S:t Mikaels Förskola

Enligt skollagen 4 kap 8 § skall huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen.  Vi ser klagomål som ett tillfälle att förbättra vår verksamhet.

Vem framför jag mina klagomål till? 

Om det är något som inte motsvarar dina förväntningar eller som du är missnöjd med i ditt barns förskola, framför det i första hand till ditt barns pedagoger på förskolan. Om ni inte lyckas lösa problemet och ditt missnöje kvarstår vänd dig till förskolechef så att verksamheten själv får möjlighet att agera. Detta kan du göra direkt här på hemsidan i formuläret nedan. Om du fortfarande är missnöjd så kan du kontakta Växjö kommun och där lämna in ditt klagomål.
Vi behandlar inga klagomål som är anonyma. 
Skriftliga klagomål delges alltid styrelsen.

Hur lång tid tar det innan jag får svar? 

Inom 10 arbetsdagar skall förskolechef ge svar på klagomålet. Ibland kan ett klagomål vara komplicerat eller av annat skäl kräva längre tid för oss att undersöka. Behöver vi mer än 10 arbetsdagar meddelar vi dig orsaken till fördröjningen. 

Vad händer med klagomålet? 

Alla klagomål utreds, följs upp och dokumenteras. 
Redovisning sker till styrelsen om klagomålets art och vilka åtgärder som vidtagits.

Fyll i ditt klagomål formuläret nedan.